google translate

duminică, 4 aprilie 2010

alegere buna sau rea?

cat de buna este alegerea mea?


am anuntat la firma ca voi pleca. multi colegi au fost incantati de curajul meu. mai ales ca plec cu familia. multora nu le-a venit sa creada ca am putut sa fac miscarea asta. toti colegii au fost ok cand au auzit vestea. m-a bucurat reactia sefei mele, cand i-am aratat pasaportul cu viza de rezidenta in Australia. nici macar nu a incercat sa ma convinga sa mai raman in firma. m-a intrebat doar cand am planificat zborul catre Australia. si atat. imi place sefa mea si imi pare rau ca plec dintr-un loc de munca foarte ok. nu vreau sa ling. pur si simplu imi place sefa mea si am o relatie super ok cu ea (sau cel putin asa banuiesc).


pe de alta parte, exista un stres puternic pentru mine. daca nu voi gasi ceva care sa ma multumeasca? daca nu voi gasi un job? daca voi ajunge in Perth si o sa zic "wtf"? nu pentru asta am venit aici? daca nu voi gasi o cazare cum trebuie  (lasand la o parte oamenii care vor sa ma ajute la inceput - la care chiar nu stiu cum ma voi revansa)?


ce nasol este cand pleci "pe coclauri", adica in necunoscut. nu prea ai de ce sa te legi ... eu personal nu am rude sau prieteni pe care sa ii stiu in Oz, din Romania. voi rezista cateva luni? am rezistat 2 luni jumate in Grecia la cules de portocale in 2003, dar acum ma mut complet in Australia. si trambitzez ca nu mai vreau in Romania. dar ce dracu' voi face daca vad ca nu se leaga nimic in Oz?
ma voi intoarce ? eu tot zic ca nu vreau sa ma intorc in Romania, dar daca nu voi putea sa obtin un job care sa imi asigure chiria, mancarea si transportul (pentru 3 persoane) nu o sa fie prea placut.
visul meu este sa gasesc un job de supravietuire in primele zile. daca gasesc ceva de genul asta, apoi pot sa zic ca ma descurc mai departe. mi-ar placea sa gasesc ceva cu multa munca fizica, ca sa mai dau jos din kilogramele pe care le-am pus pe mine prin alimentatia "sanatoasa" pe care o am acum.
evident nu ar strica sa gasesc un job pe meseria mea. dar, asta cred ca va mai astepta.


anyway, Paste fericit ...

6 comentarii:

  1. imi primul rand vreau sa te felicit pentru curajul pe care l-ai avut pentru a face pasul asta.in al doilea rand esti foarte puternic pentru ca ai reusit sa faci asta si sigur o sa te descurci si acolo...nicaieri nu e usor cand o iei de la zero.e ca si cum te-ai naste in Australia.dar diferenta este ca ai ceva in cap
    ai ajutor, macar moral din partea fetelor si din cauza asta o sa trebuiasca sa gasesti ceva :)
    ai incredere in tine...
    Hristos a Inviat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarat a inviat!

    Salut,

    In primul rand felicitari pentru blog...daca il descopeream la momentul oct 2009 poate altfel procedam pana acum:).
    In alta ordine de idei, am inceput procesul de migrare in dec 2009 cand am aplicat pentru assessment meserie la Vetassess. Am zis sa ma grabesc pt ca de la 1 ian 2010 modificau pretul si modul de assessment. Prin ianuarie 2010 am primit ok-ul pentru meseria de "economist" si eu si prietena mea (ca o paranteza si eu m-am stresat cu posta romana o saptamana insa a ajuns paan la urma plicul la destinatie). Legat de meseria de economist nu am fost foarte inspirat pt ca nu se afla pe nicio lista la fel ca si a ta, insa nu stiu cum mi-a scapat amanuntul ca dureaza 3 ani ci de abia dupa 2-3 luni am aflat.
    Apoi ne-am inscris la IELTS, totul ok, 7.5 eu 6 ea la fix cat sa aplicm impreuna. Era undeva prin martie...am zis ca stam pana in mai cand faceam si un an de stat impreuna si puteam sa ne incadram la cele 120 de puncte.
    Insa intre timp a aprut anuntul cu modificarile ce vor avea loc la jumatatea anului ce mi-au dat totul peste cap:(. Am inceput sa iau legatura cu agenti, sa citesc tot ce gasesc pe site-uri, sa ma informez de cum pot aplica pentru state sponsorship si tot asa, insa nu am gasit inca o metoda ok. Iar acum m-am blocat:(. Ma bate gandul din ce in ce mai serios sa iau un agent sa gasesc o portita, pe de alta parte simt ca nu am facut inca destul de mult si ma mai pot agita pt a gasi o varianta...nici nu stiu daca sa stau sa vad noile reguli sau sa aplic de acum...!
    Anyway, citind ce ai scris tu am zis ca e ok sa-mi spun si eu off-ul si poate ma poti ajuta cu un sfat ceva.
    Legat de meserie mie mi-au echivalat ce aveam pe diploma de facultate (economist, avand in vedere ca am terminat ASE) insa lucrez intr-o banca de 5 ani si conform job as putea sa obtin o alta meserie...insa nici asta nu e pe vreo lista. Apropo de lista: ai cautat si in alta parte decat pe site-urile regiunilor?

    Cam atat pt acum.

    Mult noroc acolo, am inteles ca primul an e mai greu, si sper intr-o zi sa ajung si eu in stadiul in care esti tu.

    O zi linistita in continuare alaturi de cei dragi,
    Andu

    RăspundețiȘtergere
  3. @laur: merci pentru mesaj man. crede-ma ca nu ma asteptam din partea ta la un mesaj de genul asta. cred ca nu stiu sa apreciez oamenii tot timpul la adevarata lor valoare. bulishorul imi spunea tot timpul de tine ca esti singurul din firma aia cu care ar "merge oriunde". si cand te-am vazut la mine la firma pur si simplu am ramas super surprins. iti doresc sa iti mearga mai bine de acum incolo si cine stie poate o sa ne mai vedem candva. oameni de genul tau sunt foarte rari.

    @ANdu: man ce sa zic... ma bucur ca te ajuta cumva experienta mea. sper sa te vad in Australia cat mai repede. nu prea ai pe unde sa cauti pe alta lista decat lista cu meseriile solicitate de statele din Australia pentru sponsorizare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Priveste numai inainte!

    Mai greu sau mai usor, mai toti cei care au facut pasul asta au reusit.

    Si mai important e faptul ca majoritatea au reusit sa-si continue cariera aici, la antipozi.
    Unii in acelasi domeniu, altii in domenii inrudite.

    Au si sunt si noi veniti care voit sau datorita soartei au inceput aici un alt drum (din punct de vedere a carierei profesionale).

    Poate nu-ti va fi usor la inceput, sunt atatea diferente de depasit, de inteles, de asociat (fie ele de ordin cultural sau legate de diferentele de sistem) insa numai cel ce nu crede in "steaua" lui are sanse sa se loveasca de zidul inadaptalitatii.

    Banuiesc ca ti-ai facut propiul bilant si ti-ai indentificat punctele forte.
    Lupta-te sa ti le promovezi si sa cauti joburi care te vor ajuta sa le pui in valoare.

    Atat timp cat iti vei dori sa te "asezi" aici cat mai bine, cu atat iti va fi mai usor sa te adaptezi sau sa treci mai usor peste greutatile de inceput.

    La nivel mental, al mentalitatii, va cea mai apriga incercare.
    Totul va depinde doar de tine.
    Grseala cea mai mare e sa dai vina pe sistemul in care vrei sa te integrezi.
    Invata sa-l "citesti" cat mai repede si sa-l folosesti la maximum (n-am spsu sa-l exploatezi).


    Bafta,
    Vasile

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut,

    Eu cred ca ai inceput sa iti faci prea multe griji. Nu te mai gandi ca ceea ce faci este o alegere buna sau rea. Nu cred ca exista alegere buna sau alegere rea. Toate sunt un pas inainte.

    Iar ceea ce faci tu este cu adevarat remarcabil. Ai o specializare intr-un domeniu bun ( sau mai bine sa ne si laudam un pic, un domeniu FOARTE BUN). Ai cunostiinte de engleza. Cunosti si esti constient de tot ceea ce se poate intampla. Chiar zilele aceastea citeam din jurnalul lui Culau( multam pentru el) si am vazut un om care a plecat in necunoscut fara sa stie nimica despre ce il asteapta acolo. M-am gandit la mine care am 22 de ani - multi ar spune un copil inca - dar sunt hotarat sa plec si in ultimii doi ani vad numai detalii despre cum pot sa imi fac aplicatia si sa gasesc o portita de plecare.

    Si m-am gadit si la tine care faci atatea ca sa te integrezi. Si in legatura cu domeniul IT si cu cautarea locurilor de munca ( esti primul de care am auzit eu care are numar de telefon australian inainte sa fie in Australia).
    Si nu in ultimul rand, tu ai si un avantaj. Ai pe cineva langa tine care te sustine si te poate ajuta. Conteaza enorm un asemenea suport.

    In rest, conteaza sa aveti sanatate si probabil peste vreo 10 ani, cand o sa ajung si eu in Australia, sa ne vedem si noi la o bere.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gandeste mai pozitiv, mai omule. Influentezi fara sa-ti dai seama. Dracul nu e chiar asa de negru.

    Altfel, e mai bine sa incerci ceva si sa nu reusesti, decat sa nu incerci si apoi sa regreti ca nu ai incercat.
    Lupta-te cu taurul!

    RăspundețiȘtergere