google translate

duminică, 14 octombrie 2012

Sydney - Day 11

Trezit, shuttle pana la aeroport (m-am invatat minte, de acum nu mai iau shuttle bus de la hotel pana la aeroport), take off Sydney, landing Perth, recuperat una bucata masina si una bucata matza. Cu mentiunea ca am gasit iarba taiata pe peluza si toata corespondenta (plus o livrare de produs comandat pe net) aranjata foarte frumos in fata usii. Nu stiu cine a facut asta, dar o sa ii multumesc cu o bere cand dau de el :)

Si cu asta s-a terminat vacanta mea in Sydney.
Looking forward to the next holiday.

O sa pun in curand si fotografii cu link de aici de pe blog.

50 de comentarii:

  1. Ce loc ti-a placut cel mai mult din Sydney?

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca Darling Harbour. acolo sunt localizate multe atractii turistice.

    RăspundețiȘtergere
  3. Te-ai gandit sa mergi si in alte parti ale Australiei? de ex:Perth sau Adelaide

    RăspundețiȘtergere
  4. well, in Perth locuiesc :) in Adelaide inca nu mi-am propus sa merg. urmatoarea excursie ar fi in Brisbane, dar intr-un viitor nedefinit. Asia este mult mai atragatoare din punct de vedere costuri, asa ca excursiile in Australia vor trebui sa mai astepte.

    RăspundețiȘtergere
  5. Parintii mei si-au propus sa se mute in Perth i-am intrebat de ce tocmai acolo si au zis ca nu este asa de aglomerat....infine cum e Perth?:D

    RăspundețiȘtergere
  6. e linisit si relaxat. asa cum au zis si parintii tai, nu este prea aglomerat. nu stiu ce sa zic prea multe ca nu stiu ce te intereseaza. pot sa iti spun ca este unul dintre cele mai scumpe orase din Australia si poate si din Asia. rivalizeaza cu succes cu Tokyo la preturi :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai...as vrea sa aflu mai multe despre Perth caci va fi incurand noua mea casa...ce ma intristeaza este ca o sa imi parasesc prietenii de la scoala si ca aici n-o sa cunosc pe nimeni(inafara de parintii mei si pe fratiorul meu) dar totusi intr-un fel miar placea sa cunosc locuri noi si oameni noi totusi va fii un pic ciudat la inceput

    RăspundețiȘtergere
  8. nu stiu ce te intereseaza, asa ca m-ar ajuta daca ai pune intrebari concrete:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cum sunt scolile de acolo ? daca tot o sa fac liceul si facultatea acolo

    RăspundețiȘtergere
  10. esti in Australia sau in alta tara? scolile sunt normale ca in orice alta tara. fiecare cu specificitatea ei. ai detalii despre nivelul de performanta al fiecareia la urmatorul link:
    http://www.myschool.edu.au/
    daca stii in ce suburbie o sa stai, afli de ce liceu o sa apartii si te uiti la performantele liceului respectiv.

    RăspundețiȘtergere
  11. pai eu stau in Romania(hunedoara) si am vrut sa stiu doar cum sunt scolile de acolo si mersi de sfat:)

    RăspundețiȘtergere
  12. nici o problema. daca mai vrei sa afli si altceva despre Perth sau Australia in general, pune intrbarile si daca stiu, iti voi raspunde.
    bafta

    RăspundețiȘtergere
  13. Poti sa imi spui ce temperaturi sunt vara acolo, sau mai bine zis, este suportabila vara acolo, este ca in Bucuresti? Sau din cauza caldurii oamenii nici nu ies din casa decat pentru strictul necesar si numai cu masina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai sunt temperaturi mari pesye 40 grade dupa cum am citit pe un site cea mai mica temperatura inregistrata au fost 15 grade (in Sidney) dar in Perth nu stiu

      Ștergere
    2. si vroiam sa va mai intreb a fost greu la inceput cand vati mutat in Perth?

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  14. Am vazut si eu pe net ce temperaturi sunt, dar vreau sa imi spuna Marius cum se simte caldura acolo si care este atmosfera vara.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. mah, e cald, dar nu sa mori. sunt vreo 2-3 saptamani in mijlocul verii cand sunt 40-45 de grade. dar cel putin aici in Perth este suportabil pentru ca aerul este uscat. aici nu caldura te doboara ci soarele. este destul de periculos, cahiar si cand sunt nori. te invata la scoala: slip, slop, slap adica, crema de soare, palarie si inca ceva ca sa te protejezi. la fiimea la scoala, nu ii lasa la joaca daca nu au palarie si crema de soare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inteles. Insa seara, dimineata, se mai racoreste? Briza nu bate? Ca ma gandesc... ditamai oceanul...o avea vreo influenta.

      Ștergere
    2. da, seara este mai racoare. incepand cu ora 5 pm, incepe o briza dinspre SV numita si Fremantle Doctor care racoreste tot orasul.

      Ștergere
  16. Dar cu insectele cum este? Acum ca locuiti la casa aveti paienjeni, termite, tantari, serpi, chestii periculoase, veninoase?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ha ha ha da, avem paianjeni si termite. la un moment dat facusem un insectar in care am pus un paianjen red back si un wolf spider. asta din categoria celor periculosi. apoi am lasat niste lemne pe pamant pentru cateva luni, si cand m-am apucat sa le curat am vazut ca erau pline de termite.
      in principiu, nu te apuci sa faci nimic in curte fara manusi ca altfel poti sa ai surprize neplacute (cum ar fi sa fi muscat de un paianjen) vezi pe net ce inseamna red back/white tail/funnel spider :)
      dar, in eventualitatea in care ai fi muscat de un paianjen, exista antivenin la spital asa ca nu prea mai moare nimeni de la muscaturi de paienjeni. din cate tin minte, ultimul caz a fost in 1979.
      cu serpii ce sa zic, in zona in care stau nu am auzit nimic despre serpi. dar nu este exclus sa dai de unul in back yard.
      ideea este sa fii atent cand vrei sa faci ceva in curte.

      Ștergere
    2. in casa intra? noi avem copii mici care umbla in toate coluturile casei....

      Ștergere
    3. daca le lasi, intra ganganiile peste tot. se face tratament anti insecte o data la 3-4 luni si nu ar trebui sa fie probleme. dar, daca lucrezi in gradina sau pe peluza neaparat trebuie manusi.

      Ștergere
  17. Cand am zis ,,greu" ma refeream daca a fost dificil,complicat,...sa va adaptati in Perth

    RăspundețiȘtergere
  18. mah, ce sa zic, depinde de fiecare cum percepe miscarea asta. daca ma intrebi pe mine, totul a fost natural si simplu. normal ca trebuie sa ma adaptez la un nou stil de viata.
    sunt multe de facut pana cand te stabilizei cat de cat (vezi ce am scris aici in blog).
    daca ti-ai pus in cap ca trebuie sa se intample, atunci nimic un mai este deficil/complicat. totul devine o chestiune de timp (cand o sa se intample).

    RăspundețiȘtergere
  19. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  20. Este mizerie si praf pe strazi? Daca bate vantul presupun ca intra in casa...Sper si cred ca nu este ca in Bucuresti unde nu poti intra incaltat in casa sau unde trebuie facut curat in fiecare saptamana. In filmele lor se urca incaltati in pat, fara sa lase urme, nu?:) Scuze daca sunt intrebari stupide...dar traiesc inca in Romania

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mizerie nu este. praf este. unii intra incaltati in casa, altii se descalta. nu am vazut pe nimeni care sa sa urce incaltat in pat. daca te duci in bush cand ploua, te murdaresti de mud, dar daca umbli pe strazi cand ploua nu te umpli de namol ca in Bucuresti.

      Ștergere
  21. As vrea sa stiu daca ai auzit ceva ca se poate pune mai nou si viza de turist pe aeroport in Sydney si daca trebuie sa arati ca ai bani cash la tine(nu pe un card sau un extras de cont) in aeroport.Mie asa mi.a transmis matusa mea ca se face si pe 24 am avion spre Sydney.
    Multumesc pentru timpul acordat si astept cu nerabdare un raspuns!

    RăspundețiȘtergere
  22. in principiu ai nevoie de o viza de turist. verifica cu Departamentul de Imigrari inainte de a veni. uite mai jos un link catre tipurile de vize pe care le poti obtine ca turist.
    http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/visa-options.htm

    RăspundețiȘtergere
  23. Am vazut la televizor cum sunt evacuati oamenii dintr-un oras din Australia din cauza inundatiilor in Perth sunt inundatii sau tsunamiuri?

    RăspundețiȘtergere
  24. nu ma auzit/vazut inundatii in Perth. dar eu am venit aici recent.

    RăspundețiȘtergere
  25. salut prietene! sunt curios sa merg si eu in australia intr o vacanta crezi ca ai putea sa mi dai cateva detalii in ceea ce priveste plecarea(acte necesare) te rog!!! iti las id meu de messenger daca vrei sa mi lasi un mesaj acolo... diabolik_man86@yahoo.com sau eventual aici la comentarii.multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      pentru a petrece vacanta in Australia, iti trebuie viza de turist. pentru acte si eligibilitate, uita-te la urmatoarele link-uri:
      http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/evisitor/eligibility.htm
      http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/eligibility.htm

      Ștergere
  26. Salut Marius!
    blogul tau e de mare ajutor! unele intrebari si raspunsuri satisfac o parte de curiozitatile mele. am aplicat la viza de turist si am primit destul de repede, un email prin care mi se cere sa prezint itinerariul meu, hartie de la angajator cum ca sunt toate in regula si extras de cont. intrebarile mele pentru tine sunt:
    -pentru vizita mea in Oz trebuie sa le prezint rezervari la hotel? am explicat ca voi vizita orasele mari si cele mici intalnite in drumul meu si voi sta la prieteni. ce parere ai?
    -extrasul de cont ar trebui sa aiba o anumita suma? sa zicem 2000euro? cam cat ar trebui sa am in cont ca sa poata ei considera ca e ok pentru sederea mea declarata de 1luna jumate?
    -daca merg cu viza de turist ce sanse am sa ma angajez daca se gaseste cineva sa imi aprecieze experienta (lucrez design de interior) si daca se gaseste care ar fi mersul lucrurilor? In state daca mergi cu viza de turist si iti gasesti un job trebuie sa te intorci in Ro..sa mergi la ambasada cu contractul de munca din state si toata plimbarea asta inseamn timp si bani. Oare e la fel si pt Oz? nu de alta dar drumul nu e tocmai scurt..si banii nu stau pe garduri.
    -am citit in postarile anterioare,explicai cuiva cum ca pe viza de turist scrie no work. Daca compari formularele de aplicare pt viza intre state si oz..pe cel de stat scrie clar ca pe viza de turist nu ai voi sa iti cauti de munca..lucru care nu l-am intalnim niciunde pe cel de aplicare pentru Oz. Iti pune in aeroport sau?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut.
      - din cate stiu eu, da trebuie sa le prezinti toate actele solicitate in acel email.
      - 2000Eur pare cam putin (daca ma gandesc la preturile de aici) - posibil ca si cei de la emigrari sa considere la fel.
      - in principiu nu te angajeaza nimeni daca nu ai o viza corespunzatoare. poate numai la munci necalificate, dar vei avea concurenta.
      daca gasesti o companie care sa te sponsorizeze, atunci trebuie sa pleci din Australia si sa astepti ca aceea companie sa se ocupe de viza ta.
      - nu siu ce sa zic cu asta. parca iti scrie in email-ul pe care il primesti cu viza de turist, dar nu mai stiu sigur.

      Ștergere
  27. -cum se prezinta piata de design de interior..cine stie..poate esti in tema?
    -se poate sa nu iti placa Australia? :)
    Mersi anticipat si iti doresc succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - nu stiu ce sa zic de piata de design interior. sunt multe companii care se ocupa cu chesti asta. nu sunt in domeniu
      - depinde ce asteptari ai de la Australia. sigur ca e posibil si sa nu iti placa.

      Ștergere
  28. Iarna sunt mai multe zile ploioase sau mai multe zile cu soare? Cade o cantitate mare de apa dintr-o data, sau ploua toata ziua mocnit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, iarna sunt mai multe zile ploioase decat vara. Ai tot felul de conditii meteo, inclusiv ploaie torentiala sau mocnita.

      Ștergere
  29. Am citit ca pentru skill assessment toate actele trebuie traduse si legalizate. Insa nu imi este clar; legalizate unde? la notar? sau pe diploma de licenta, bac, etc. in lb romana trebuie o supralegalizare de catre Ministerul Invatamantului sau Ministerul Muncii, etc,? sau doar traducerile trebuie legalizate la notar, sau ambele la notar? Multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  30. Ai nevoie ca actele sa fie traduse de un traducator autorizat, apoi traducerile sa fie legalizate la un notar.

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna! Am posibilitatea sa vin in Perth cu jobul. As avea nevoie de niste răspunsuri la câteva întrebări. Iti pot scrie un mail?

    RăspundețiȘtergere
  32. Sigur. Email: marcus.bratu (at) gmail.com

    RăspundețiȘtergere