google translate

marți, 9 februarie 2010

am primit viza - ce fac in continuare ...

Buuuun. Am primit viza. Acum ca m-am mai linistit si mi-au trecut bazdacii din cap si mie si sotiei, urmeaza o intrebare clasica (pe care am primit-o de la mama, de la tata, de la fratele meu, de la nasi, de la prieteni, etc.). Care sunt pasii urmatori? 

Asa ca, fiind un tip organizat (sau cel putin asa imi place sa cred) ma apuc sa imi definesc pasii in continuare: 
- Pasapoarte Belgrad. 
Cu un curier sau personal? Daca e sa ma duc personal cu trenul ies moka ca am trenul gratuit, dar am si niste ore muuulte de stat in tren. Plus ca in Belgrad nu prea le am. Oi avea eu GPS-ul dar nu imi gaseste adresa aia a consulatului (8th Floor, Vladimira Popovica 38-40, 11070 New Belgrade). Posibil sa trebuiasca sa iau un taxi de la gara. 
Nu imi raspund la email. O sa ii sun Luni pe 15 februarie. 
- Vanzare diverse.
Masina, balariile pe care le mai am eu prin casa si nu imi vor mai fi de folos in Oz (scule, surubelnite, bormasina). O sa fac ca Baiazid, cred ca o sa organizez un sales garage :) sa vad poate mai iese si de acolo cate ceva.
Puse pe net. Nimic deocamdata :( Piata proasta. Maine o sa fac un banner la servici si o sa il pun pe masina (pe interior). Poate iese ceva.

- Deschidere cont in Oz. 
Dupa spusele unui amic care a plecat in Melbourne cel mai bine este la Comonwealth Bank of Australia. Am facut-o in 5 minute. Astept sa ma contacteze baietii de la banca si sa imi trimita detaliile contului. 
Cont deschis. Trebuie sa transfer minim 600 aud in 3 saptamani.
Mi se pare cam mult taxa de administrare de 6 aud pe luna. 
Cei de la Westpac iau doar 5 aud. Mi s-a spus ca sunt banci care nu iau banii astia. Cred ca o sa le trimit email celor de la CBA sa imi inchida contul si mai caut banca. 
In principiu o sa trimit banii acolo pe la sfarsitul lunii Martie (o data cu ziua mea :)). Mi-a placut ca cei de la banca CBA  (convorbire Sydney Bucuresti, deci scumpa) m-au sunat si am vorbit cam 10 minute si culmea am inteles si m-a inteles tipa. 
Dar vorba unui amic care a ajuns in Oz, cica e de la relatii cu publicul si trebuie sa vorbeasca engleza internationala, asa ca nu imi fac prea mari sperante. Mi-e teama de felul in care o sa ma inteleg cu cei din Oz. Adica convorbirea cu Aussie adevarati care am inteles ca vorbesc cu prune in gura (loool, e o gluma).

- Bilete avion. 
Clar toata lumea a plecat cu emiratele asa ca nu o sa fiu eu mai cu mot sa plec cu altceva. Am cerut o oferta de bilete de la Emirates Airlines (emirates@office.ro)
Am facut rezervari la emirate: eu plec pe 7 Mai, iar fetele imi vin pe 25 iulie.
 
- Cazare Perth 
Am un aranjament. 

- Job. 
Expediere email-uri la agentii care sunt specializati in cautarea de locuri de munca
O fac de cateva luni bune fara nici un rezultat. Sa vad in momentul in care imi iau numar de telefon de Oz de la Skype. Poate ma suna cineva... 


- Foarte buna ideea din mesajul Mariei cu numarul de skype. O sa o aplic. Ma rog a sters mesajul dar asta e.
Am incercat. Costa numarul online 15 eur. Se adauga achizitionare credit pentru redirectionare pe mobil. Mai stau.


Deocamdata asta imi vine in minte.


Nu stiu cum sa fac: sa editez posturile sau sa deschid posturi noi pentru fiecare informatie pe care o primesc. Greu de decis. O sa vad. Astept sugestii :)... daca vor exista ...

9 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hey,

    Ai facut alegere buna cu Comm Bank. Au castigat 3 ani la rand premiu pentru cel mai bun serviciu web banking. Intr-adevar este usor de folosit. Punctul minus ar fi cei 4-5$/luna taxa. Alte banci au 0$.

    Nu te forta cu CV-uri pana nu esti in australia. Agentiile nu te vor baga in seama prea des daca nu pot sa te vada.

    Cu skype nu m-am stresat sa am numar. Pur si simplu pot suna ieftin oriunde, iar daca vor sa ma sune, sa isi instaleze skype si sa apese butonul call :)). Valabil si Yahoo Mess. Desi skype merge parca mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut marius, pt noi, fidelii tai cititori, ar fi mai usor sa deschizi posturi noi, ca sunt mai usor de urmarit...decat sa stam sa cautam in posturile vechi (pe care le cam stim pe de rost) editari noi...multa bafta cu orgnizarea! Daca ai nevoie de ajutor, de orice fel, si ti-l pot oferi, contacteaza-ma la ioanhoriaolar2yahoo.com...

    RăspundețiȘtergere
  4. merci Ioan. nu prea vad cu ce poti sa ma ajuti, dar merci de intentie.
    evident daca ai sa imi dai 1 milion de euro ca un grant nerambursabil nu m-ar deranja (evident e o gluma :))

    RăspundețiȘtergere
  5. baiazid, nu stiu ce sa zic cu CBA. au taxe mai mari (6 aud) pe administrarea contului fata de Westpac (5 aud). mai caut banca.
    cu CV-ul ma gandeam ca poate reusesc sa imi fac rost de niste interviuri cand voi ajunge acolo. dar aici cred ca trebuie sa stau sa ma gandesc mai bine, pentru ca totusi nu am prea mare experienta cu conversatia in engleza si e posibil sa risc sa ma trimita la gara agentii de la recrutari.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ai gasit banca cu 0$ pe luna taxa? Sau ai mers inainte cu CBA? Caut si eu acum posibilitati; te rog, zi ce-ai mai facut cu cont bancar...

    Thanks, mate!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cat au costat biletele de avion?
    Cat a durat procesul de emigrare?

    RăspundețiȘtergere
  8. - cam $700 one way /persoana
    - cam 15 luni

    RăspundețiȘtergere