google translate

marți, 22 iunie 2010

am luat permisul de conducere

Asa, dupa ce m-am chinuit un pic sa dau examenul pentru permisul de conducere, am reusit in sfarsit sa il iau. Asta se intampla Joi pe 16 iunie 2010. A fost “frumos” pentru ca examenul era programat la ora 7.05 am in Joondalup (o suburbie care este cam pe la 30 km de city in nord). Inainte de examen de obicei se ia o ora de condus cu instructorul pentru a fi oarecum “incalzit”. Practic trebuia sa fiu la ora 6 am in Joondalup. Ca sa ajung acolo trebuia sa iau trenul de 5.30 am din city. Partea proasta este ca nu circula nici un autobuz la ora aia aici la mine in Como, care sa ajunga in city inainte de 5.30 am. Asa ca mi-am pus eu telefonul sa ma trezeasca la ora 4 dimineata si pana m-am pregatit de plecare s-a facut 4.40 am. Bine ca nu mai fumez ca mai pierdeam si cu tigarea si cafeaua cam 10 minute.

M-am gandit ca pentru a putea ajunge in city sa prind trenul de 5.30 trebuia sa plec cu bicicleta. Partea proasta era ca a mai si plouat un pic tocmai pe la ora aia. Ma rog, am plecat eu la 4.45 si m-am apucat sa dau la pedale pana in city. Pe drum ploaia ca la ea acasa, m-a cam facut fleasca, dar ce nu face omu’ pentru cauze nobile :)). Am trecut peste Narrow Bridge care avea niste lumini pe sub el si lumina apa, si frate am vazut fundul apei in mijlocul canalului navigabil. Cred ca avea cam 5-6 metri adancime (e o presupunere), dar am fost surprins sa observ ca este o apa asa curata la un rau care traverseaza un oras. Ma rog, pe drum m-a uitam ciudat la apa ca era intuneric si eu cu intunericul nu prea fac, casa buna, pana am auzit din bezna un chirait de era sa cad de pe bicicleta. Am accelerat cu pedalat-ul si dupa 20 m cand m-am simtit oarecum in siguranta m-am intors si am vazut ca era o prapadenie de rata care macanea la malul apei. Mda, nu a fost chiar asa frumos.

Apoi prin CBD, cand am ajuns, eram eu cu “cleanerii”. Mi s-a parut interesant ca nu mai vazusem niciodata oameni care vin la ora aia sa isi faca treaba sa curete, spele sau ce aveau ei de facut in city. Ma rog erau cam numai asiatici, dar asta nu prea are relevanta decat ca imi fac mie concurenta :)) Am aplicat si eu la niste joburi de acest gen. Sper sa iasa pana la urma o prapadenie de job care sa imi plateasca chiria.


Anyway, am ajuns la statia de tren care evident era inchisa ca am ajuns cu 20 minute inainte sa deschida si am inceput sa fac ture prin CBD. Am parcat bicicleta in fata statiei de tren (legata). Ce imi place aici ca poti sa mergi cu bicicleta pana la tren si sa o lasi acoolo fara riscul de a disparea (evident o legi cu un lant) vreo componenta. Poti sa urci cu bicicleta si in tren, dar numai in afara orelor de varf.  Ma gadeam sa ma duc la statia Wellington ca poate aia era deschisa, dar m-am gandit sa mai stau 5 minute. Bine am facut ca am ami asteptat un pic, pentru ca imediat a venit un nene si a deschis poarta de la statia trenului si am putut intra inauntru la adapost, unde am putut sa ma si usuc un pic.

Am ajuns eu in Joondalup, m-am intalnit cu instructorul si am inceput lectia. Dupa o ora ne intoarcem la Licence Centre si plec cu tipul care era assessor. Ne-am urcat in masina, si a inceput sa zica : Left pleeease, Right pleeease, At round about straight away pleeease. Frate ma dispera accentul ala. Ma rog bine ca era “citet”. Dupa cateva greseli de alea mele si o atentionare din partea lui sa ma uit la condus nu la ce completeaza el in formular, intram pe un fel de highway, unde eu mergeam in continuare cu 50 km/h si imi zice ca cica pot sa merg cu 70km/h. Bag eu tare si in fata vad un semnpe care scria 80. Bag si mai tare si cand trecem de semn ma intraba tipul cand trebuia sa accelerez, inainte sau dupa semn. Deja ma vedeam cu “fail” a doua oara. I-am zis ca trebuia sa accelerez dupa semn si a zis ok, “take right”. Cand am auzit de dreapta, l-am intrebat cu o fata disperata: “I am failed?”. M-a linistit si a zis ca nu si sa merg in dreapta. Ma rog am mers in continuare catre Licence centre unde am ajuns si am parcat. Inca nu stiam daca am luat permisul sau nu. Mai sta tipul cam un minut sa completeze formularul ala si imi zice cica: “Go inside to take your driver’s licence”. Apoi am vazut pe copia de la formularul ala ca luasem permisul. Super tare. Am iesit din masina sa ii multumesc tipului, dar el deja plecase si era pe la 10 metri departare.

Ma rog, nu mai conteaza, luasem permisul. Dupa o asteptare de vreo ora in fata centrului de licentiere am intrat si am facut cele cateva formalitati pentru eliberarea permisului.

Cam asta a fost cu permisul.
Felul in care arata permisul din Western Australia mai jos:



Intre timp mi-a venit si cardul care imi permite sa lucrez in constructii. Este de fapt si white si blue. Pentru ca pe fata este white iar pe spate este blue. Deci este in singur card care are ambele culori (ma rog, stiu ca albul nu este culoare, dar de dragul povestirii il definesc, ca fiind culoare).

Felul in care arata acest card mai jos: 



Intre timp, din pacate vesti despre angajare nu prea sunt. Am fost joi la un interviu de la care am ceva sperante, dar deocamdata nu stiu. Mai vedem …

8 comentarii:

  1. Hahaha,ce tare =)).Si mai esti si chel ca mine(no offense).Multa bafta,te asteptam si cu alte posturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salutare! Am si eu cateva intrebari legate de permis! Te rog mult raspunde-mi sau trimite-mi un mail pe andrei.angelescu@hotmail.com Am permis de Romania(model nou in care bine-nteles scrie doar in romana) categoriile BE, CE, DE! As vrea sa ma angajez ca sofer in Australia! In ce consta preschimbarea permisului cu toate categoriile aferente? Care sunt categoriile lor si cum fac sa mi le echivalez? Tu ai avut permis de Romania? As vrea sa stiu daca examenul de acolo e ca si cand n-ai fi avut permis niciodata(la preschimbare)!

      Merci mult
      P.s. Sper ca ti-ai gasit de munca!

      Ștergere
  2. Ioan Horia Olar22 iunie 2010 la 22:45

    Salut Marius! Felicitari cu perimsul si cardul colorat, sper sa le folosesti cu rost si noroc. cand ai timp sa ne postezi si noua pasii pe care i-ai facut pentru a iti lua permisul de conducere?...sa stimi si noi cand ajungem acolo... ;-D...numai bine, si asteptam povestea mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari si bafta in continuare!

    Sper sa ne ti in continuare la curent

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari. Eu am toate categoriile pe permis si sunt un pic stresat ca va trebui sa dau examen cu camionul si autobuzul cu volanul pe dreapta.
    Asteptam si alte posturi.
    Bafta

    RăspundețiȘtergere
  5. @Marius: pai ce sa zic man, nu e vina mea ca sunt chel :)) ,dar nici nu ma deranjeaza. In Romania imi placea ca aveam o fatza mai fioroasa, dar aici trebuie sa invat sa zambesc ca altfel nu ma baga nimeni in seama. O sa continui cu posturi me masura ce apar noutati.

    @Ioan Horia Olar: Merci pentru urari. Pasii sunt simpli: te duci cu permisul din Ro, cu o dovada a rezidentei (e buna o factura de la telefon pe numele tau) la cel mai apropiat centru de licentiere (le gasesti pe net in functie de statul in care te duci). Acolo platesti o taxa si dai testul teoretic. Dupa ce dai testul teoretic, ai permis de learner (nu poti circula singur, doar cu cineva mai experimentat ca tine, langa). Apoi te programezi pentru testul practic. Cam astia sunt pasii in mare. Pot apare diverse problemutze (cum a fost la mine ca am avut permis nou de tip EU si nu avea traducere in engleza, asa ca a trebuit sa caut un traducator autorizat NAATI ca nu era buna traducerea din Romania, etc.)

    @Pavel: Merci man. Din moment ce am timp de frecat menta, sigur ca o sa va tin la curent. O sa fie un pic mai greu in momentul in care o sa am job. Dar crede-ma imi doresc momentul ala in care sa nu am timp de scris din cauza jobului ...

    @Ciprian: Pai ce sa zic man. Cred ca trebuie sa dai examen pentru fiecare categorie pe care o ai in carnet. Dar cel mai bine cauta informatii aici: http://www.transport.wa.gov.au/licensing/566.asp
    Asta in cazul in care vrei sa vii in Western Australia. In alte state try google. Nu e problema ca o sa conduci pe stanga si cu volanul pe dreapta, problema este ca au niste reguli un pic diferite de cele europene. Nu stiu la masini mari ce diferente sunt, dar la acestea mici (B-ul in Ro, si C-ul in WA) sunt ceva diferente. De exemplu: e la moda si se practica U-turn, sau pietonii nu au prioritate (adica nu prea sunt treceri de pietoni, decat foarte rare si in general numai in zonele in care sunt centre comerciale, mai gasesti indicatii (fara semne) de genul: Left line merge to right - aici trebuie sa stii ca daca esti cu jumatate de masina in urma fata de alta masina de pe cealalta banda, trebuie sa ii dai prioritate. Ma rog mai sunt cateva, dar inca nu am masina ca sa le testez :D
    In principiu va trebui sa iti iei o ora doua cu un instructor ca sa prinzi subtilitatile astea. La camioane si alte tonaje, nu stiu.
    Bafta

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari pentru permis, omule!
    Ai mai facut un pas ca sa intri in randul lumii p-aici.

    In alta ordine de idei, acum sa-mi spui si mie cand iesi cu masina la condus, ca sa stiu sa stau acasa... :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Weeeee, congrats man!!
    You're doing great, no worries ..... You'll be fine
    I'll keep my fingers crossed for you in the "hunt" for a job :)

    RăspundețiȘtergere