google translate

sâmbătă, 5 februarie 2011

Suburbii in Perth

Dupa cum spuneam in postarea precedenta, ca si familie avem proiecte. Si multe. Unul dintre ele care este prioritar este sa ne cumparam o casa.
Drept sa fiu, am locuit in chirie prima data in viata mea in Australia. Pentru mine nu este un sentiment reconfortant sa stau intr-o casa inchiriata. Chiar daca la momentul de fata stau intr-o zona foarte aproape de city, intr-un apartament relativ ok si intr-o suburbie destul de bine vazuta (criteriul pentru suburbie "destul de bine vazuta" a fost pretul unei case care se poate apropia si de $1000k). 
Asa ca, dupa multe cautari pe net am ajuns la concluzia ca pot gasi ceva rezonabil (ca si pret) prin NoR (North of the River). Asta in conditiile in care locatia jobului meu este tot in NoR.
Asa, acum sa vedem la ce si cum ne putem raporta. Aici o sa vorbesc doar despre partea de nord a Perth-ului (ca si zona metropolitana).
Sunt diverse suburbii in Perth. De la "bine" cotate la "rau" cotate. Cele "rau" cotate din cate stiu eu sunt:
- celebrul KGB: Koondoola, Girrawheen, Balga in care, dupa cate am inteles sunt pline de oameni care nu sunt de ce a mai buna calitate. Dar in acelasi timp, un amic si-a cumparat o casa in Balga, si imi spunea ca incet incet dispar "dusmanii" :D.
- Mirrabooka: din informatiile mele sunt foarte multi musulmani (de musulmani nu am auzit sa fie violenti, dar inca nu am prea multe informatii) si aborigeni (despre acestia am auzit zvonuri ca sunt violenti cand "ingurgiteaza" ceva alcool).
Acum nu stiu cu ce sa aproximez (cu zone din Romania - fac referire la Romania pentru ca cei care sunt aici stiu deja ce vreau sa spun) aceasta definitie "rau" cotat. Nu cred ca exista o echivalare cu o zona sau cartier dintr-un oras din Romania. Dar cred ca toata lumea isi cam da seama ce inseamna o suburbie sau cartier care nu este foarte bine vazut(a) (nu inseamna ca in fiecare zi cineva este abuzat - a se citi talharit, violat(a), batut - dar pe aproape)
Si sa revin. 
Ca si suburbii scumpe in zona metropolitana Perth sunt : Applecross sau Peppermint Grove (cea mai scumpa din Australia din cate am auzit la TV :D). Nu cred ca o sa vina nimeni din Romania ca si imigrant cu cateva milioane de AUD pentru a cumpara ceva proprietati in aceste suburbii. Asa ca abandonez subiectul :)
Pretul mediu al unei case rezonabile in zona metropolitana Perth (evident ca nu in Perth, ci in suburbiile mai departate de city) este de cam $400k (www.realestate.com.au). 
Definesc "rezonabil": 4 bedroom, 2 bathroom, 2 carport, toate pe un teren de cam 600mp (poate credeti ca sunt cu "fitze" dar cam aceeasta este ce caut eu pe website-urile de realestate din Perth, Australia pentru o familie cu copil(i)) 
Sigur, daca cineva are dorinte sa ma contrazica, o sa caute pe website-urile de imobiliare din Oz si o sa gaseasca multe oferte convenabile pentru ei. Dar, eu aici spun strict ce imi doresc eu pentru mine si pentru familia mea. Nu prea ma intereseaza de ce spun altii. Am cativa prieteni in Perth pe care ii intreb cate ceva cand e cazul, dar in rest imi cam configurez viata cum ne convine noua ca si familie. 
So, eu cum nu ma prea incadrez la pretul mediu, a trebuit sa caut in alte zone accesibile. 
Asa ca astazi am vazut ca ma pot duce in niste zone relativ "bune". "Bune" pentru ca nu sunt in acele zone mentionate mai sus. Dar destul de apropiate de acele zone. 
Ar fi Marangaroo, care e la nord de Girrawheen. Dar suburbie vecina. Sunt cateva case la banii pe care ii pot da eu. Nu multe, dar cu ceva cautari si poate cu o buna sincronizare gasesc ceva rezonabil.
De fapt pe mine ma intereseaza o casa locuibila, pe un teren cat mai mare, cat mai aproape de city si evident intr-o zona cat mai  buna. Pentru ca apoi o fac eu cum vreau. 
Nu stiu de ce, dar am tot auzit ca aici se obisnuieste sa iti cumperi o casa "acum" ca apoi sa o schimbi cu una mai buna. 
Momentan, target-ul meu este sa ma mut la casa mea. In sensul ca nu vreau sa mai stau cu chirie. Nu e stilul meu. Prefer sa platesc rata la banca.
Dureaza ceva... pentru ca nu e foarte usor, dar incet, incet totul se rezolva … :). 

Am mai spus o data. Nu am cum sa uit ajutorul pe care l-am primit cand am venit eu in Australia. 
Asa ca, cei care doriti sa veniti in Oz apelati cu incredere. 


25 de comentarii:

  1. Hei! frumos plan de viitor! Sper sa va gasiti casuta cautata, si sa reusiti sa va mutati cat mai repede! Ridic si eu o problema, sunt tare curios daca ai luat-o in calcul...sa construiesti o casa pe un teren nu ai iesi mai bine ca bani?...ca ma gandesc ca una e o rata al banca doar pe teren, si alta e si pe casa. E drept ca e clar mult mai multa bataie de cap, dar rezultatul e o casuta exact asa cum iti doresti...
    Oricum, va tinem pumnii!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ioan-Horia a lu' Olar: merci. am luat in calcul si varianta asta, dar e un pic mai complicat pentru ca va trebui sa fac doua credite, unul pentru teren si unul pentru constructie. plus ca dureaza inca vreun an. nu mai stau sa pierd timpul. mai ales ca vreau ca pustoaica sa faca aceaiasi scoala de la anul 1 cel putin pana la anul 8.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bunà Marius...Am 22 de ani si vreau sa plec vreau in australia ..ma bate gandu de cv timp sa plek....dar nusthiu unde Brazilia,Canada,Australia...nusthiu unde...dar dupa ce aam citit forumu tau vreau in Australia...am terminat scoala in italia ca tecnician electric.....sunt in italia de 7 ani si am experiente de lukru ca metalmecanic,electrician,shantier...spunemi ce sanse am...nu cunosc nimik si pe nimeni dar vreau sa-mi schimb modu de a traii pt ca aici nu am un viitor nu am un loc de munca sigur...e totu imprevizibil.Dami un sfat!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iulian tata...la cat esti de analfabet nu cred ca o sa ai sanse sa ajungi in Australia.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut,
    Eu cred ca ceea ce navigatoru vroia sa spuna e ca ajuta cu placere persoanele care deja stiu cu ce se mananca venitul Australia, au deja acte depuse sau au viza. Au nevoie de ajutor atunci la inceput, acomodare, cautare chirie, masina, plimbat prin oras, etc. Nimeni nu cred ca o sa te ajute iulian, nimeni nu mai are nevoie de bataia de cap ce presupune dosarul de emigrare. Acela e primul hop ce trebuie sa il treci ca sa spui ca te descurci.
    Sa ne tii la curent navigatorule cu ce achizitionezi pana la urma, poatge ceva poze :P:P

    RăspundețiȘtergere
  6. bafta multa Marius. sper sa reusiti sa gasiti ceea ce va doriti. sunt de acord cu tine ca mai bine platesti rata la casa ta decat chirie. cam asa suntem si noi.
    bafta

    RăspundețiȘtergere
  7. @iulian: incearca sa iti gasesti un echivalent in meseria ta pe una din listele de meserii de la www.immi.gov.au. daca reusesti sa iti echivalezi o meserie deja ai foarte multe sanse de a veni in Australia. apoi va trebui sa dai un test de limba engleza IELTS. daca ai intrebari trimite-le si o sa incerc sa iti raspund cat mai detaliat. ideea este ca dupa parerea mea Australia este una din cele mai frumoase si linistite tari din lume. bafta
    @Anonim: nu trebuie sa vorbesti asa despre un om pe care nu il cunosti.
    @sharkymatei: nu ai dreptate. toata lumea incepe cu un prim pas. si daca ii spui cuiva unde sa se duca sa citeasca ceva si gaseste informatiile de care are nevoie si tot este un ajutor. mic intradevar, dar tot ajutor se numeste. ajut cu placere pe toata lumea care imi cere ajutorul. evident in limita posibilitatilor mele. eu sper sa ajungeti cu totii (cei care va doriti) in Australia. chiar merita. o sa pun ceva poze cand imi cumpar casa :) ai vazut tu "ruman" care sa nu se "laude" ?:):):)
    @Cris&amp: merci mult. gasim noi un "locusor" al nostru. visez la asta de prea mult timp ca sa nu se intample. trebuie rabdare. hai ca mai aveti si voi un pic si ajungeti. si apoi cu ceva rabdare ajungeti si voi sa va indepliniti visul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Steluta-Constanta1 martie 2011 la 12:57

    Ma bucur pentru fiecare realizare a voastra!!!! Ti-am urmarit traiectul si ma bucur pentru reusitele voastre. O viata lina sa aveti! Si sa mai postezi ca frumos povestesti si ne mai incanti si noua, celor fara sanse de ”fuga” ,sufletul!

    RăspundețiȘtergere
  9. ma bucur pentru tine si familia ta.Eu sint in Atena din 2002 si sint fericit este un oras turistic frumos dar cu salari mici,Am o familie cu 2 copii merg la gradinita amindoi stiu forte bine greceste cu toate ca este o limba foarte grea.Ne dorim si noi sa plecam in Ausralia,am auzit ca este o tara foarte buna .Spunetim de ce se merita sa emigrezi in Australia.

    RăspundețiȘtergere
  10. suzati ma cheama zavate silviu din piatra neamt dar locuiesc in Atena din 2002

    RăspundețiȘtergere
  11. @Anonim-Silviu: multumesc. am fost in Grecia unde am stat 2 luni. stiu despre ce vorbesti. imi este greu sa iti spun de ce sa pleci in Australia. eu am avut motivele mele. tu poate ai alte motive. pot doar sa iti spun Australia este o tara linistita. depinde de tine sa iti faci o viata frumoasa aici.
    bafta. daca mai ai intrebari, pune-le.

    RăspundețiȘtergere
  12. Marius voi incerca cu viza turistica pentru ca nu pot acumla puctele de care am nevoie nu am facultati si nici limba engleza decit putin vorbit engleza.Spunemi ce sanse avem sa raminem acolo si daca din viza turistica putem cere viza de munca stiu ca este greu sa te descurci fara limba la perfect dar vom reusi.Greaca este si mai grea si am reusit dar acum este o mare criza aici si nu mai putem intirzia cu plecarea eu vreu sa plec cu tot cu familie si 2 copii 4 si 5 ani e posibil sa ne refuze autoritatile datorita modului de venire acolo,ce sanse voi avea in cautarea uni job sint meserias in constructi dulger lucrez la o firma in Atena la poduri,spitale,blocuri,fabrici,si tot ce se face din beton ca sructura munca o fac de 8 ani plus am si diploma auto luata in Grecia categori A B C D .TE rog dami un raspuns concret la nivelul sitoatiei mele .Multumesc cu respect Silviu Zavate din Atena

    RăspundețiȘtergere
  13. @Anonim-Silviu: Nu recomand sa vii in Australia cu viza de turist si apoi sa ramai sa muncesti. Vei pierde bani (avion, cazare si mancare) si vei fi deportat cu interdictie de a mai veni in aceasta tara. In Australia nu este ca in Grecia. Sansele sunt minime sa gasesti ceva de munca aici fara o viza corespunzatoare. Autoritatile de aici nu o sa iti dea viza de turist daca nu le spui traseul exact si rezervarile la hoteluri.
    Incearca sa iti cauti meseria pe una din listele de meserii agreeate de Australia si urmeaza cursul normal al obtinerii unei vize. E greu, dar nu imposibil. Altfel o sa pierzi mult. Gandeste-te ca ai copii si lor le vei face rau.

    RăspundețiȘtergere
  14. ναι εχω καταλαβοι οτει τα ελεγεσ εστι αλλα δεν εχω περιμενει να ακοθσω καθι απο σασ ρομανι ινε πανδα το υδιο Σιλβιο

    RăspundețiȘtergere
  15. @Anonim: Inteleg ca stii limba greaca. Dar acesta e un blog scris in limba romana. Data viitoare incearca sa scrii in limba romana.

    RăspundețiȘtergere
  16. sau tiganeasca mancati-as' sokeres yo!:D

    RăspundețiȘtergere
  17. Marius mersi pentru intelegere am vrut sa-ti demostrez ca se poate invata si o limba mai grea .Iar in privinta sfatului tau iti multumesc stiam de la inceput regula cu actele DAR INTREB?.Toti romani stabiliti in Australia au ajuns cu viza corespunzatoare acolo.Eu nu cred si asae e romanul uita repede de unde a plecat.Oricum si indiferent ce cred alti eu nu ma las dezamagit.Silviu din ATENA

    RăspundețiȘtergere
  18. Iar pentru tine cel cu tiganeasca mai cultivate mai tigane ca Greaca e o limba cu istorie si o tara in nici un caz ca Romania plina de tigani care peste 20 de anii tiganii va fii populatia majoritara a Romania.Toti tineri romani pleaca sa munceasca,in schimb toti tiganii sa cerseasca.Asaca ca eu nu sint tigan.MESAJ DIN ATENA GRECEE

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna Marius,

    N-ai mai scris de ceva vreme!!!!
    Sunteti cu totii bine, sanatosi?
    Siteul tau pe mine una ma mai scoate putin din negrul cotidian de zi cu zi al vietii din Romania....
    SPer ca sunteti in regula cu totii. Numai bine si multa, multa bafta dragilor.

    RăspundețiȘtergere
  20. Salutari,
    Exista vreo sansa de a obtine viza de lucru intrat ca turist?, sa spunem k acolo as avea pe cineva care poate vb la el la munca si firma respectiva ar accepta sa ma angajeze, care ar fi pasii de urmat ce ar trebui sa fac eu, ce documente imi trebuiesc?

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim: nu am auzit de asa ceva. poate se poate, dar nu as recomanda. cei de la imigrari din Australia nu prea se joaca cu cei care nu respecta conditiile vizei. cand o sa primesti viza de turist, pe aceasta o sa scrie ca si conditie "NO WORK".

    RăspundețiȘtergere
  22. Salut,
    In aprilie anul viitor ajung in Australia, in Perth. Vin impreuna cu sotia care face un stagiu academic de 6 luni si de accea voi avea drept de munca. As vrea sa imi gasesc de lucru part-time. In tara lucrez ca Sales Manager la un dealer Toyota. As aprecia un sfat spre ce anume sa caut sau un site care ar fi util in gasirea unui astfel de job. Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  23. @Theodor: Joburi gasesti la www.seek.com.au / www.mycareer.com.au / www.careerone.com.au / www.wjobs.com.au. Cand ajungi in Perth mai poti sa te uiti in ziar (The West Australian parca). Nu prea am idee ce anume sa cauti. Sunt multi dealeri Toyota pe aici si ai putea incerca sa aplici la ei.

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc. O sa intru pe siteuri sa vad cam ce pot gasi. Ne bazam si pe sprijiul celor de acolo.

    RăspundețiȘtergere